Een ongeval in de laatste ronde van de ONK zijspanrace zorgde ervoor dat het Keppel Sidecar team niet de vruchten kon plukken van het harde werk, Het team kwam als eerste over de finish maar werd uiteindelijk als tweede geklassificeerd.
In de laatste van twaalf ronden, verhoogd Jarno Keppel met Freek Dirksen de druk op koploper Kentrop/de Haas en zit binnen een seconde aan het achterwiel. Dan gaat het vreselijk mis op Hoge Heide. Kentrop wil achterblijver Endeveld/Remmé in de snelle rechterknik, waar snelheden van tegen de 230 km/u worden bereikt, binnendoor inhalen, maar raakt daarbij met het zijwiel de achterkant van Endeveld en gaat over de kop. Endeveld (snelheidsverschil ± 50 km/u) wordt getorpedeerd en komt op de neus staand oog-in-oog met Jarno, die er net links voorbij kan schieten. Twee bochten (Ramshoek en GT-bocht) verder wordt de rode- in plaats van de finishvlag getoond. De wedstrijdleiding besluit de doorkomst van de vorige ronde als uitslag te hanteren en zo wordt er gehuldigd. Dit wekt twijfels en uitgezocht dient te worden, of dit reglementair is.<br /> <br /> De eendaagse seizoensopener van het 2014 ONK wegraceseizoen op zaterdag 12 april begint mistig, waardoor de trainingen met een uur vertraagd worden. Nadat de mist uiteindelijk tegen tien uur is opgetrokken worden de kwalificaties verreden. Voor Jarno en Freek betekende dit de eerste meters op het raceasfalt, daar waar de andere topteams al diverse dagen (in het buitenland) getraind hadden. Echter de LCR-Suzuki#73 voelde goed aan en direct werden er al snelle rondetijden verreden. In de eerste sessie werd uiteindelijk een 3e tijd achter Kentrop en Smits, binnen 0,4 seconde bereikt. De tweede kwalificatie leidde wel tot verbetering (0,2 sec. in 1.48:635) maar resulteerde in een start vanaf de tweede rij. De kwalificatie werd na 12 (vd 25) stilgelegd, vanwege oliespoor (kapot blok Smits) en dat vond Freek vast niet erg. Hij had behoorlijk last van ‘opgeblazen’ armen en dat gaf te denken voor de race… Nummer vier, thuisrijder Talens/Ilse de Haas stonden op 1,5 seconden, gevolgd door Ritzer broers en team Kranenburg. RCN team Nicholson/Lith ontbrak vanwege hardnekkige blessure bij Colin.
Even na 16 uur werd er onder een mager zonnetje en bij 14 graden, voor 12 ronden gestart. In het kielzog van Kentrop/de Haas en zij-aan-zij met Smits/Verbrugge dook Jarno bij Smits binnendoor de Haarbocht in. Het tempo werd direct hoog gehouden door Kentrop, maar Keppel/Dirksen bleef steady volgen binnen 3 seconden. De rondetijden, variërend van 1.48 laag tot 1.46 (slechts 0,2 sec. boven PR!) waren allemaal lager dan de kwalificaties en Kentrop kon niet weglopen.<br /> <br /> In de laatste drie ronden werd het tempo nog eens verhoogd, werd de snelste raceronde 1.46:678 (ronde-10) neergezet en kwam in het wiel van de koploper. Deze tactiek werkte uitstekend en Kentrop werd wellicht zenuwachtig. In de laatste ronde, de allerlaatste bocht moest het gebeuren en zou Jarno met de #73 combinatie Kentrop eruit remmen. Helaas kwam het zover niet en ging Jarno en Freek als eerste over de finishlijn, maar ‘onder rode vlag’. Bij het race-ongeluk twee bochten voor het einde, was er sprake van behoorlijke materiële schade van beide zijspannen, maar bleven de rijders gelukkig ongedeerd.<br /> <br /> Kees Kentrop werd na enige vertraging als winnaar gehuldigd (Danny de Haas verbleef nog bij de medische post), gevolgd door Jarno Keppel en Freek Dirksen op de een-na-hoogste podiumplaats. John Smits met Gnther Verbrugge werden derde.<br /> Jarno was tevreden, want zijn tactiek werkte, blij met de rondetijden en sprak z’n waardering uit over bakkenist Freek, die nimmer aangaf het tempo niet te kunnen volgen. Derhalve een prima seizoenstart en smaakt naar meer.<br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe? u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe? u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>