HomeNationaalTeams: Jerry's Racingteam: Voorjaarstraining Ledenon

Teams: Jerry’s Racingteam: Voorjaarstraining Ledenon

Eindelijk was het dan zover. De eerste meters konden eindelijk gemaakt worden. Hiervoor hebben we het circuit in Ledenon in Zuid-Frankrijk gekozen. Vorig jaar lag er rond deze tijd nog sneeuw. Nu was het prima weer rond de 15 graden met het zonnetje erbij. `s Ochtends was het koud maar tegen 12 uur aan was het super racen. Een baan met veel hoogteverschil en veel blinde bochten wat het ook nog eens super maakt om hier te racen. Zeker geen standaard circuit dus!

Doordat we de bus van Rini Wolf van glashandel Wolf konden lenen, zijn we hiermee op pad gegaan. Caravan erachter en op naar het circuit wat 1200 km verder ligt. De reis verliep prima. Ook al hebben de meesten weinig van de omgeving hebben gezien omdat ze veel hebben liggen slapen. 😛 Ik voelde me al niet fit voordat we gingen en dat bleek ook wel toen we in Ledenon aankwamen. Eenmaal aangekomen was ik zo ziek dat ik niet eens trek had in een hamburger bij de Mc Donalds. Ik ben eigenlijk gelijk na het opbouwen van de pitbox gaan slapen. Niet echt handig als je net in Frankrijk staat om 5 dagen te gaan trainen.. <br /> <br /> Maandag was de eerste testdag. Ik voelde me nog steeds slecht en had veel last van mijn keel, maar na zo`n lekker roze smartie ging het allemaal wel weer een beetje en zijn we de baan op gegaan. Er was de hele week een aparte klasse voor de 125cc. Dat was natuurlijk super. Eerst rustig de baan in om de motor in te rijden en te kijken wat voor baantje het was. Maar de motor liep echt hard en de baan vind ik echt mooi dus al snel probeerde ik wat sneller rond te komen. Dat het nog koud was en ik de baan nog niet helemaal kende bleek gelijk in de 2de sessie. Met een highsider schoot ik eraf. Het viel achteraf allemaal een klein beetje mee maar in eerste instantie leek het een aardige crash. Gelijk veel schade en zelf had ik een zere hand en enkel. Een goed begin dus. Maar aan de andere kant wist ik wel gelijk hoe hard ik daar op het gas kon gaan. Aan het einde van de week zou deze bocht een van mijn betere punten zijn. Maar na de crash nog 1 keer de baan in geweest en lekker gereden. De motor loopt veel beter dan ik verwacht had.<br /> <br /> Dinsdag was de tweede testdag. We hebben wat aanpassingen aan de vering gedaan wat beter uitpakte en mij meer gevoel gaf. Verder heb ik ook op deze dag 3 sessies lekker gereden. Ik wist nu hoe de baan in elkaar stak en ging steeds een stapje vooruit. We hebben steeds meer over het gedrag van de motor geleerd en het afstellen ervan. Ik begon me ook iets beter te voelen maar zeker tegen de avond was het weer foute boel.&nbsp;

Woensdag ging het met mij weer wat beter. Gelijk vanaf het begin van de dag voelde ik me beter. Het heeft wel wat thee gekost maar dat was het waard. We zijn nu ook iets meer gaan rijden en hebben 49 ronden kunnen maken op de derde testdag. Het race gevoel is weer helemaal terug. De tijden gaan langzaamaan naar beneden en eigenlijk gaat het hele circuit goed op 1 bocht na. Daar verlies ik dan ook veel tijd. Dit was dus een aandachtspunt voor de volgende testdag. <br /> <br /> Donderdag was de vierde testdag. Ik wist waar ik mijn tijd verloor en waar ik me op moest richten. Het was deze dag het mooiste weer met zo`n 17 graden, weinig wind en dus ideaal weer om een goede tijd neer te zetten. Ook vandaag hebben we weer redelijk veel meters gemaakt. De tijd werd steeds beter maar problemen met de grip gaven de grens. Aangezien we alleen met gebruikte banden hebben gereden werd het op het laatst moeilijk om nog sneller te gaan. De beruchte bocht waar ik tijd verloor ging beter en veel meer verbeterpunten waren er niet echt. De motor liep weer super. Tegen het einde van de dag zijn we ook bezig gegaan met het oefenen van de starts. Deze zijn vorig jaar niet altijd goed gegaan en ook nu leek het een probleem te worden. Gelukkig ging dit op de laatste dag beter. <br /> <br /> Vrijdag was dan alweer de laatste testdag. Het gaat allemaal ook zo snel als je het naar je zin hebt.. Toch was de meeste fut er wel uit. Echt snel rond gaan kreeg ik niet meer voor elkaar gewoonweg omdat ik me niet meer goed kon concentreren. Vermoeidheid na 4 dagen racen.. Toch hebben we vandaag nog veel met de start geoefend. Het ging steeds beter en ik begrijp nu waar het vorig jaar elke keer op mis is gegaan. Er zaten goede starts bij dus hopelijk komt ook dat gedeelte goed voor de eerste race dit seizoen. <br /> <br /> Toen was alles weer voorbij.. De spullen waren ingepakt en dezelfde vrijdag zijn we naar huis toe gegaan. In 1 stuk naar huis wat betekende dat we rond 06.00 uur thuis waren. Dus toen toch nog maar even slapen en de rest van de spullen opruimen. Gelijk dezelfde middag kwam Rini langs om zijn bus op te halen waarmee de week definitief afgesloten lijkt te zijn. Ik kan terugkijken op een geslaagde week ondanks mijn opstart problemen. De motor loopt stukken beter dan verwacht waarvoor mijn dank. Ik ben erg benieuwd hoe we ervoor staan en kijk uit naar de eerste race. Deze zal plaatsvinden op 3 april in Assen voor het ONK. Misschien wel tot dan!

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig