Van 4t/m7 augustus werd in het franse Juvaincourt gestreden om de Europesetitel in de Honda NSF100 klasse. Vorig jaar wist Bo nog de zilveren plak mee naar Rotterdam mee te brengen en dit jaar wilde hij een poging doen voor de gouden. Dat het niet makkelijk zou worden dat wisten we wel maar kansloos was hij allerminst, Bo was dan ook met recht ÂŽÂŽn van de favorieten. Helaas hadden we niet de beschikking over een eigen motor maar werd dat al snel geregeld door vriend en sponsor Robert Boerboom van Boerboom Boorbedrijf uit ‘s Gravezande.
Op woensdag en donderdag kon er onder goede omstandigheden getraind worden en verliep alles prima, Bo reed prima tijden en behoorde tot de top 3 er reden echte toppers mee uit diverse europese competities, het niveau was dan ook beduidend hoger dan het jaar ervoor. Helaas was het verschil naar de nummer 1 toch nog aanzienlijk en probeerden we wat meer qua afstelling en kleine aanpassingen aan de motor om op die manier het gat te dichten naar de top. <br /> <br /> De Honda’s moeten geheel standaard zijn en mogen niet meer dan 8,8 pk aan vermogen leveren eind van de dag werden alle motoren op een vermogensbank getest en daar werd duidelijk dat Bo zijn motor het minst aan vermogen leverde (7,2) tegen 8.8 van de top, daarbij komt dat Bo zo’n 10kg zwaarder weegt dan de concurentjes wat ook al niet in zijn voordeel is. We hebben er alles aan gedaan om het probleem te vinden maar hebben het helaas niet gevonden…Bo moest het hiermee doen.<br /> <br /> Vrijdag was het de dag van de kwalificaties en we hadden op het laatste moment besloten om op andere banden te vertrekken wat zeer goed uitpakte ook de andere aanpassingen hadden effect op het rijgdrag van de Honda wat resulteerde in een 2e kwalificatie tijd.<br /> <blockquote><strong>Bo</strong>: "Tijdens de kwalificaties ben ik echt tot het uiterste gegaan want wist dat een goeie plek bij de start zeer belangerijk zou zijn voor mij, als ik te ver van de kop zou zitten dan was de kans dat ze uit zouden lopen groot zijn en ik de aansluiting niet zomaar dicht kon rijden. Lange had ik de poletijd in handen maar een paar minuten voor het einde kwam Ryan mij met 29/100ste nog voorbij, toch was ik tevreden en had ik mijn doel van die dag bereikt."<br /> </blockquote>Zaterdag werd er in de ochtend een korte warm up gereden en met een aantal natte plekken op de baan liet Bo zien erg sterk te zijn op de baan, hij noteerde dan ook de snelste tijd die maar een 100ste verwijderd was van zijn snelste tijd van de week. De race een paar uur later zou dan ook veelbelovend kunnen worden.
Helaas begon het flink door te regenen en moesten we de slicks omwisselen voor regenrubber, we hadden nog een set staan maar die bleek helaas wat verouderd te zijn en in de race werd al snel duidelijk dat deze banden totaal geen grip gaven, Bo reed dan ook echt op eieren en kon totaal niet mee komen. Hij zakte steeds verder af en moest alle zeilen bij trekken om de machine op de baan te houden, een zwaar teleurstellende Bo kwam dan ookop plaats 12 binnen.<br /> <br /> Race 2 zou een aantal uren later worden verreden en de weersomstandigheden zagen er niet veel beter uit dus werd er besloten vers rubber aan te schaffen en de laatste regen banden die er te verkijgen waren hadden we weten te bemachtigen, dit zijn volle regenbanden van het merk PMT met een zeer zachte compound. Voor race 2 stopte het met regenen maar de baan was nog geheel nat dus vertrok Bo op de nieuwe regenbanden, hij kon goed meekomen met de top en reed op de 3e positie toen de baan een droog spoor vertoonde, dit vinden deze banden niet leuk en na 5 rondes lieten deze het dus afweten en verloor Bo grip doordat de nieuwe banden aan flarden werd gereden. Met veel routine en ervaring kon Bo de schade beperken tot plaats 6, concurent Ryan vd Lagemaat had een schuiver gemaakt en eindigde op P7 de Duitser Lukas Tulovic won zijn 2e race.<br /> <br /> Zondag Race 3 maar de kans op een hoge klassering na een 12e en 6e plek was niet erg groot, wel word voor de laatste race de punten die verdiend kunnen worden verdubbeld. Gelukkig was het droog en Bo was er op gebrand vandaag te laten zien wat hij in zijn mars heeft en het doel was dan ook de dagoverwinning en wilde het Wilhelmus horen. Ryan had kopstart maar in Bocht 2 wist Bo direkt toe te slaan en zette de Boerboom Honda naast die van Ryan en nam de kop over,wist zijn voorsprong heel snel uit te bouwen. Ryan op P2 wist dat hij de race moest winnen op nog kans te maken op de Europese titel de tjech Gbelek op 3 en Tulovic 4. Bo kreeg tegen het einde van de race last van onbalans in de voorkant en de machine verloor grip aan de voorkant. Ryan was in opmars en reed het gat naar Bo dicht en in de laatste ronde wist hij Bo netjes te passeren maar Bo counterde direkt om daarna de ronde aftemaken en net voor Ryan de volle winst binnen te halen.<br /> <blockquote><strong>Bo</strong>: "Dit voelde echt super goed en wilde perse die laatste race winnen na alle pech die we hadden gehad. Door mijn winst bleek ik toch nog 3e in het eindklassement te staan met maar 7 punten van de 2e plaats dus ben naar alle omstandigheden toch wel tevreden over mijn prestaties. Ik Wil mijn sponsors bedanken en in het bijzonder Robert Boerboom en Arie Molenaar die mij de mogelijkheid hebben gegeven om hier aan deel te kunnen nemen."<br /> </blockquote>Zaterdag 13 augustus zal Bo weer strijden in de Honda Moriwaki GP3 Juniorcup in Assen