Dit weekend werd op het straten circuit de Paalgraven in Oss de 2e en 3e ronde verreden voor de ONK zijspannen. De week vooraf gaande werd er weer tot diep in de nacht gesleuteld bij team Streuer. Om de problemen die vorige week in Hengelo naar boven kwamen op te lossen.
<p>Het was dan ook even spannend tijdens de eerste kwalificatie hoe dit zou uitpakken. Bennie en Geert hadden zich voorgenomen om direct er vol tegen aan te gaan, en stonden dan ook lange tijd op de eerste plaats. Deze moesten ze op het laatst van deze sessie prijsgeven aan het team van Kentrop. Ook team Smits kwam ons nog voorbij vlak voor het einde van deze 1e kwalificatie.</p> <p><br /> </p> Maar een ding was zeker de modificaties die deze week waren doorgevoerd bleken hun werk te doen. Bennie kreeg dan ook meer vertrouwen in het blok, en dat zag je meteen in de 2e en beslissende kwalificatie. Al in de 3e ronde werd de tijd van de ochtend verbeterd. En deze bleef maar omlaag gaan wat in de 5e ronde resulteerde in de snelste tijd. Ook de ronde hierna gingen Bennie en Geert snel rond wat een super tijd beloofde. Echter een zware crash van de Belg Bertrand had een rode vlag situatie tot gevolg. De training werd voor 30 minuten stil gelegd en team Streuer besloot het voor gezien te houden. <p> <br /> In de resterende 6 minuten werd de tijd van team Streuer niet meer verbeterd en was de eerste pole van 2013 een feit. Snel werd het span weer race klaar gemaakt voor de eerste race van het weekend, en het team keek daar dan ook vol vertrouwen naar uit.</p> <p>Bij de start van race 1 waren Bennie en Geert goed weg maar team Kentrop kende nog een beter start en dook als eerste bocht 1 in. Beide Nederlandse WK teams deden hun status eer aan en liepen al snel weg bij de rest van het veld. Het tempo lag moordend hoog bij Kentrop maar team Streuer kon goed volgen. En het verschil was bij iedere doorkomst minimaal. In ronde 7 zat Bennie in het achterwiel van de koplopers en was bezig een aanval te plannen. Echter toen ging het mis, in de voorlaatste bocht voor start en finish. Schoten Bennie en Geert loeihard van het circuit, de oorzaak was dat de remmen plots niet meer werkten. Gelukkig gebeurde dit op een van de weinige plekken op dit circuit waar uitwijk mogelijkheden zijn, anders was de ramp niet te overzien geweest. De schade aan de LCR was aanzienlijk en het team was dan ook tot diep in de nacht aan het werk om de opgelopen schade te repareren. Ook op dag 2 werd nog druk doorgewerkt, wat tot gevolg had dat team Streuer de warm-up training miste.</p>
<p>Maar het team had de Streuer LCR weer race klaar voor de start van de 2e race van het weekend. En dat werd een super start, Bennie en Geert doken als eerste bocht 1 in en kwamen bij de eerste doorkomst dan ook als koplopers door. Maar team Kentrop zat er vlak achter en passeerden hen dan ook in de 2e ronde. Team Streuer kon nog 1 ronde aanpikken maar toen stak weer het rem probleem de kop op. Bennie besloot met in het achterhoofd het incident van de vorige dag de race gecontroleerd uit te rijden. En zo finishte team Streuer op ruime afstand van team Kentrop op een verdienstelijke 2e plaats.</p> <p><br /> </p> <p>Dit resultaat had het team ook wel even nodig na alle pech van de afgelopen maanden . Vooral Geert maakte heel wat mee dit weekend 1e pole, 1e crash en op het einde z’n eerste podium in zijn wegrace carrière. Voor de rest van het team was het duidelijk dat team Streuer en het straten circuit van Oss nog steeds geen vrienden zijn.</p> <p><br /> </p> <p>Team Streuer gaat zich nu volledig voorbereiden voor de volgende race over 4 weken. Dan word in Reijka de 2e ronde voor het WK verreden, en met de wetenschap dat de smeer problemen van het motorblok lijken te zijn opgelost kijkt team Streuer dan ook vol vertrouwen uit naar deze race. <br /> <br /> </p>