In het weekend van 20 juli streed Kevin van Leuven weer in het Britse Superstock 600 kampioenschap, deze keer op Brands Hatch.
<strong>Vrijdag</strong><br /> <br /> FP1: Voor Kevin van Leuven van het G&S Racing team de eerste keer dat hij de lange GP layout van Brands Hatch mocht gaan rijden, een erg uitdagende baan met veel hoogte verschil en blinde bochten! Al snel kon Kevin zijn draai vinden en bij wat snelle jongens aanpikken, het was bloed heet met 31 graden en daardoor was de grip minimaal met de harde pirelli compound. Met een keurige 9e plek werd de training afgesloten en vol vertrouwen werd de voorbereiding voor de eerste kwalificatie gestart.<br /> <br /> QP1: De baan temperatuur was inmiddels opgelopen tot bijna 50 graden en het het weer was een flinke aanslag op zowel mens als machine. In de openings fase wist Kevin zich constant in de top 6 te melden. Later werd het lastig om te blijven pushen omdat de motor temperatuur toch wel extreem hoog werd, gekozen werd om telkens een rondje de temperatuur te laten zakken en weer opnieuw aan te zetten voor een flying lap. Aan het einde werd Kevin nog een keertje in de weg gereden door 2 langzamere rijders waardoor een 10e plaats het maximaal haalbare was in deze kwalificatie. Toch erg tevreden zeker omdat zijn rondetijd slechts 0.9 seconde langzamer was dan de voorlopige pole!<br /> <br /> <strong>Zaterdag</strong><br /> <br /> QP2: De baan was op plaatsen nog nat door de regen in de ochtend, het was in het begin dus af tasten op een gebruikte band om te zien hoe de rondetijden zich zouden ontwikkelen. Na 10 minuten kwam Kevin binnen voor nieuw rubber. Na zijn outlap werd er aangezet om een snelle tijd op de klok te zetten maar Kevin merkte plots dat de motor wel heel erg onrustig was met het uitkomen van de bochten, toch kon hij in de slotfase nog een snelle eerste en tweede sector neer zetten maar helaas werd door langzamer verkeer de laatste sector verprutst. Na afloop van de sessie bleek dat Kevin zo hard over de kerbstones was geknald dat de demping in de achterschokbreker het niet aan kon en dus deels weg was. Helaas had dit als gevolg dat Kevin en het G&S Kawasaki team genoegen moesten nemen met een 13e startplek en dus de 5e start rij. Kevin na afloop: ‘ Het is een beetje frustrerend, ik weet dat ik hier de snelheid heb en de machine is werkelijk fantastisch. Had hier toch wel gehoopt op een top 6 kwalificatie. Dat maakt het zoveel makkelijker in de openings fase van de race. De problemen met de schokbreker zijn gelukkig verholpen dus we gaan er voor morgen in de race!!
<strong>Zondag</strong><br /> <br /> Warm up/Race: Na een goede warm-up sessie werd nog een minimale aanpassing gedaan aan de vering en vol vertrouwen werd uitgekeken naar de race. Het was nog steeds bloedheet op een inmiddels volgepakt Brands Hatch. Om 14:15 locale tijd was het tijd voor de Pirelli National Superstock 600 race. Na 51 deelnemers in de kwalificatie was het nu tijd voor de snelste 40 om het samen uit te gaan vechten!<br /> <br /> Kevin had een goede start maar kwam in de eerste bochten sectie al in het gedrang, hij probeerde om agressief terug te vechten maar het viel net verkeerd waardoor hij terug viel naar een 21e plaats. In de eerste paar rondes had hij moeite met een rijder voor hem te passeren. Toen dit eenmaal lukte kwam hij in een erg indrukwekkend ritme met super snelle rondetijden en de een na de ander moest er aan geloven. Vooral de laatste 4 rondjes waren indrukwekkend, hij reed snellere tijden dan de leider van de race en wist topper James Lodge te verschalken. Met nog 1 ronde te gaan had hij een achterstand van 1,5 sec op regerend moto3 kampioen Joe Francis op de streep kwam hij slecht 1 tiende van een seconde tekort om hem te verslaan. Uiteindelijk moest Kevin genoegen nemen met een 11e plaats op slechts 10 sec van de race winnaar. Erg indrukwekkend als je na gaat dat in de eerste ronde al erg veel terrein verloren was. Na afloop van de race bleek dat Kevin zijn race tempo gelijk was aan dat van de podium finishers, iets dat erg veel vertrouwen geeft voor de komende wedstrijden. Na 6 wedstrijden en 5 top 13 finishes staat Kevin nu 12e in het kampioenschap op slechts 1 puntje van Tarran Mackenzie. Op naar het bloedsnelle Thruxton voor de 7e ronde van het Britse kampioenschap!<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>