Kevin van Leuven staat aan de vooravond van het 2016 seizoen wat dit weekend van start gaat op het circuit van Silverstone. In tegenstelling tot de afgelopen 2 seizoenen start Kevin niet op de 600 , maar komt hij dit seizoen uit in het prestigieuze Stock 1000 kampioenschap.
De afgelopen weken heeft Kevin de nodige meters kunnen maken met de voor hem nieuwe Kawasaki ZX10R , geen overbodige luxe want een 1000cc vereist een andere rijstijl als een 600. En ook het tot de beschikking hebben van de nodige elektronica was nieuw voor Kevin.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p><strong>Kevin </strong>over de testdagen: “ Op Almeria in Spanje kon ik voor het eerst kennis maken met de “ dikke duizend”. In het begin was het , zeker na zo lang niet meer op de motor te hebben gezeten , echt wel wennen. Al snel kwam het goede gevoel terug , en werd er gewerkt aan een goede set up. De tijden waren voor een rookie niet verkeerd.”</p> <p><br /> </p> </blockquote> <p><strong>BSB test Silverstone</strong><br /> De 2e test was de officiële Test van het BSB. Silverstone is een baan die Kevin wel ligt, zeker met de 600. De Stock 100o klasse mocht samen met de BSB toppers als Byrne , Hopkins , Kyonari en Haslam en de rest van de BSB Superbikes in de baan waren , iets waar je ontzettend veel van kunt leren. </p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Nagenoeg al mijn concurrenten van dit seizoen waren van de partij , zodat ik me kon meten met hun. Ik was dan ook aangenaam verrast dat ik mijn naam iedere sessie bij de eerste 15 zag staan."</p> </blockquote>
<strong>BSB test Donington Park<br /> </strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">"Donington is een compleet andere baan als Silverstone. Met de 600 kon ik hier altijd goed uit de voeten. Ik was dus erg benieuwd hoe het met de 1000 zou gaan. Ik kwam er al snel achter dat hier het verschil veel groter was dan op Silverstone. Het duurde dan ook 2 sessies voordat ik wist hoe je hier hard rond kunt gaan met een 1000. Ik reed nog teveel de 600 stijl en dat lijkt snel op een 1000 , maar is het niet. Mede door het trucje van de toppers goed af te kijken , kon ik mijn tijden in de laatste sessie flink verbeteren en zat ik weer binnen de top 15. De testen zitten er nu op. Het is jammer dat we deze testen hebben moeten rijden met een nagenoeg standaard motor. Het team heeft hemel en aarde bewogen om de benodigde onderdelen te krijgen , maar dit bleek niet mogelijk om dit voor de testen te krijgen. We hebben alle tests gereden met de verplichte banden waar we ook tijdens de wedstrijden mee moeten rijden."</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>"Er is nog wel wat uit te zoeken. Met name het afstellen van de traction control moet beter. Op enkele banen was de bandenslijtage te hoog. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit probleem binnen afzienbare tijd onder controle krijgen. Ook als alle onderdelen gemonteerd zijn weten we zeker dat de motor nog beter wordt dan dat ie al is." </p> <p><br /> </p> <p>Laat het seizoen maar beginnen. Ik doe niet aan voorspellingen omtrent de positie waar ik mij kan handhaven. Ik heb me goed voorbereid en ben topfit. Tot slot wil ik iedereen bedanken die het mogelijk maakt om dit seizoen weer te kunnen rijden. Mijn sponsors en in het bijzonder mijn fanclub die al jaren van de partij is. Ik ga mijn stinkende best doen……"</p> </blockquote> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>