WSBK: Danny de Boer en Racing Team Dirk van Mol niet samen verder

41

De jonge Danny de Boer uit Kampen en Racing Team Dirk van Mol hebben vandaag te kennen gegeven hun samenwerking met onmiddellijke ingang te beëindigen. Eerder vandaag meldden wij in de categorie teamberichten een officiële verklaring van het Belgische team. Na ook contact gehad te hebben met Danny en zijn vader Gerrit de Boer in het onderstaande artikel de verklaring van beide partijen over het beëindigen van hun samenwerking.

Foto: Danny de Boer eerder dit seizoen in actie







Dirk Van Mol:

“Het is de vader van Danny die afgelopen week zelf de beslissing heeft genomen om de samenwerking te stoppen. Eind september hadden wij naar ons gevoel een goed voorstel op tafel. Maar er werd steeds uitgesteld. Wij moeten ook verder en hadden nog een aantal goede aanbiedingen van rijders. Deze zijn nu intussen zo ver dat ik einde volgende week kan bekend maken wie de nieuwe rijder zal worden. Ik vind het persoonlijk spijtig voor Danny dat wij niet verder gaan. Hij heeft me meer dan ooit overtuigd dat er in hem toekomst zit. Ik dank hem dan ook nogmaals langs deze weg voor het fijne jaar dat wij samen hebben gehad, dat hij afsloot met zijn kampioenstitel.”

Gerrit de Boer, de vader en zaakwaarnemer van Danny:

“Zoals racesport.nl op 10 oktober publiceerde in een teambericht, verzonden en aangeboden door Racing team van Mol, was er een definitieve overeenkomst voor het seizoen 2007.  Moeizaam was dit niet gegaan. Zoals iedereen weet is het een kwestie van financieel onderhandelen en kom je tot een deal. Zo ook betreffende de overeenkomst tussen Danny, Marion en Dirk van Mol.
Een zeer belangrijk onderdeel o.a. van deze overeenkomst was, dat Danny één Suzuki motorfiets zou inbrengen d.m.v. sponsoring, naast de normale financiële verplichtingen. Daarnaast zou Dirk er zelf één aanschaffen om de band met Suzuki België warm te houden aangezien Dirk al jaren goede zaken deed met de Vlaamse importeur. Er zouden dus twee Suzuki motoren geprepareerd worden voor de FIM Cup 1000 met één rijder, te weten Danny.
Circa 3 weken geleden kregen wij telefoon van Dirk van Mol die na zijn zeggen toch al wel een aantal dagen met een probleem rondliep wat hem niet lekker zat aldus Dirk van Mol. Hij had namelijk al een aantal gesprekken gevoerd  en een betaalde aanbieding gekregen van een Duits Team om daarvoor als team manager te gaan fungeren. Een team wat nog geen start heeft in de FIM Cup en ook niet heeft gehad in de voorgaande jaren maar actief was in het IDM. Het team bracht naast een coureur ook een ander merk motoren mee.
Wel werd ons te kennen gegeven dat Danny nog wel kon blijven maar dan moest de overeenkomst opnieuw worden bekeken, aangezien het financiële plaatje er anders zou gaan uitzien en Danny maar één motor ter beschikking zou krijgen. Er was wel een tweede Honda voor handen maar indien beiden een probleem zouden hebben was het toch de Duitse coureur die de tweede motor zou mogen gebruiken. Maar volgens Dirk van Mol kwam dit bijna niet voor.
Na dit te hebben aangehoord werd nu Dirk zijn probleem ons probleem. Dit aangezien er ons te kennen werd gegeven dat er niet met twee merken gereden kon worden in één team. Ja, en daar sta je dan. In oktober een overeenkomst met Dirk van Mol en twee weken daarna wordt je gedwongen om een keuze te maken. Rekening houdend met Danny zijn betrouwbare sponsoren die vooraf zijn mee gegaan in het verhaal van Dirk van Mol. Aangezien wij geen sponsoren zouden laten vallen hebben wij gekozen om de samenwerking per direct met het Racing team van Mol te beëindigen.”

Laten we hopen dat beide partijen snel hun eigen weg kunnen vinden en dat niet opnieuw een jong talent de dupe wordt voordat er ook nog maar een meter gereden is in het nieuwe seizoen waar een aantal weken terug nog door twee partijen reikhalzend naar werd uitgekeken.

Wat de nieuwe plannen zijn van de huidige nationaal kampioen in de Supercup 1000 is nog niet bekend maar men hoopt hierover zeer binnenkort meer duidelijkheid te kunnen geven.