Magny Cours voor iedereen nieuw De rijders van Team Alstare Suzuki Corona Extra wil graag de 2de en 3de plek behouden die ze nu in hun bezit hebben. Chris Vermeulen is immers al zeker van het kampioenschap sinds de laatste race in Imola. Magny-Cours zal voor het eerst sinds 1991 weer het podium zijn voor een ronde voor het WK Superbike Met dank aan Sander Regien

Het circuit is ooit ontworpen voor de F1 hierdoor is de karakteristiek lastig voor motoren. De 2003 Honda heeft dan wel de titel in de wacht weten te slepen maar de beide Suzuki rijders willen graag laten zien dat de Suzuki de rest van het podium kunnen vullen. Chambon en Fujiwara zijn daarom zeer gemotiveerd voor het komende weekeinde. Beide rijders willen hoog eindigen en vooral Chambon die voor het eerst voor zijn eigen fans thuis mag strijden.

Stepanhe Chambon:
Ò het is een hele lang tijd geleden (12 jr.) dat er een superbike of supersport race plaats vond in Frankrijk, ik hoop dat we een goede sfeer met veel publiek krijgenÓ.
De Supersport is erg populair in Frankrijk dus ik denk dat het een spektakel word omdat het circuit het toelaat.
ÒIk hoop dat ik vooraan rijd en dat ik mijn fans niet teleurstel en hopelijk kan ik mijn 2de plaats vasthoudenÓ.

Katsuaki Fujiwara::
ÒDe start van het seizoen was beter dan het tweede deel maar ik hoop dat ik hier een goed resultaat kan neer zetten, Stephane en ik kunnen beide de titel niet meer halen maar we maken een kans om 2de en 3de te worden en daar gaan we voor. Het team heeft zo goed hun best gedaan om te zorgen dat onze machines competitief waren tegen over de andere nieuwe machines. En we hopen daarom dat we een goed resultaat halen zodat we hen kunnen belonen. Een podium plek is goed, maar een overwinnen is beter.

Superbikes: Suzuki op jacht naar een overwinning

Team Alstare Suzuki Corona Extra rijder Gregorio Lavilla weet dat de tijd dringt om een overwinning te boeken dit jaar. De laatste ronden vind plaats op het circuit van Magny-Cours op 19 oktober dat zijn de laatste kansen voor hem om een overwinning te boeken. Het wordt geen makkelijke opgaven voor Gregorio want het design van Magny-Cours ligt de Suzuki GSXR 1000 niet. Het hele jaar zijn Gregorio en zijn team bezig om competitief te zijn aan de DucatiÕs In 1991 was de laatste wedstrijd op Magny-Cours en die werd gewonnen door Amerikaan Doug Polen (Ducati).

Gregorio Lavilia:
Ò We hebben getest op Magny-cours net zoals ieder ander team en we zijn tot de conclusie gekomen dat het een harde race word. Inhalen word moeilijk dus het kwalificeren word belangrijk maar dat zeg ik over alle circuits.
Macny-Cours is hoe ik het zeg een modern circuit. Want hij is ontworpen voor auto´s dus het is moeilijk om er met een motor overheen te gaan.

Daar zijn een aantal langzame bochten dus het wordt moeilijk om met een goede drive uit te bochten te komen zoals Ducati. De Suzuki hoeft op top snelheid niets onder te doen voor de DucatiÕs. Alleen in de bochten kunnen de DucatiÕs de power er sneller opzetten dan de Suzuki.

Daar werken we het hele seizoen al aan. Op sommige circuit is het meer een probleem dan bij andere circuits.
Maar ik weet dat ik 2 kansen heb om de eerste rijder te zijn die een WSBK wedstrijd wint op een Suzuki.
Ik ga er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen zoals ik dat altijd doe!

SUZUKI-CUP finale zonder nederlanders

Het weekend van 18-19 oktobert op Magny-Cours wordt een groot Suzuki festival. Alstare Suzuki rijders rijden op het hoogste niveau in alle 3 de kampioenschappen. Maar ook is het de Finale van de Suzuki GSXR 750 world cup.
Het zijn maar liefst 28 rijders uit 15 verschillende landen die 2 races rijden het weekend. Dus het wordt een echt Suzuki feest.

Andere voorbeschouwingen en aanvullingen van andere merken volgen later.