WSP: Morais opnieuw buitenspel, werk aan de winkel voor de advocaten

50

Wat is een contract in de huidige racerij nog waard? Deze vraag zal de Zuid Afrikaan Sheridan Morais zich afgelopen weekend menig keer hebben afgevraagd nu hij voor de tweede keer deze winterperiode buitenspel gezet werd terwijl hij een getekende overeenkomst op zak had.

Als er iemand is die het deze winter tegenzit als het gaat om een zitje te verwerven dan staat de Zuid Afrikaan Sheridan Morais waarschijnlijk met stipt bovenaan de lijst. <p>&nbsp; </p> <p>Na aflloop van het huidige seizoen leek er namelijk geen vuiltje aan de lucht voor Morais. Direct na afloop van het seizoen verlengde hij zijn contract met het Italiaanse World Superbike team Grillini Kawasaki met een jaar. Zowel teamchef Andrea Grillini als ook de coureur zelf gingen er daarbij vanuit dat men in 2015 fabrieksondersteuning zou krijgen van Kawasaki. Beiden kwamen echter van een koude kermis thuis toen duidelijk werd dat Kawasaki naast hun eigen Kawasaki Racing Team (Tom Sykes en Jonathan Rea) uitsluitend voor de Spanjaard David Salom (Pedercini Kawasaki) van beter materiaal zouden voorzien. Er restte voor Morais en Grillini niets anders dan in 2015 gebruikt te blijven maken van een klantenmachine van de Japanse motoren fabrikant, iets dat een forse extra aanslag was op het budget. Begin december besloten Grillini en Morais af te zien van een samenwerking omdat het budget zonder de steun van Kawasaki simpelweg niet toereikend was.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Lang zat Morris echter niet zonder team want slechts een paar weken laten vond de Zuid Afrikaan onderdak bij zijn voormalige teambaas Simon Buckmaster (CIA Landlords Insurance Honda). De Engelse teambaas zag in Morais een potenti&euml;le titelkandidaat voor zijn World Supersport team, dit ondanks dat een eerdere samenwerking niet helemaal naar wens was verlopen. Buckmaster was na het tekenen van de overeenkomst dan ook vol lof over de Zuid Afrikaan en vastberaden samen op jacht te gaan naar successen.&nbsp;</p>







<p>Helaas bleek de euforie van Buckmaster van korte duur&hellip;&hellip;afgelopen week ontving Morais namelijk van dezelfde Buckmaster een mail waarin vermeld stond dat er helaas voor hem geen plaats meer was aangezien Gino Rea meer geld mee kon brengen en dit een welkome aanvulling was voor CIA Landlords Insurance Honda gezien het toch wel krappe budget.</p> <p><br /> </p> <p>Natuurlijk was Morais na het lezen van de mail met stomheid geslagen en probeerde hij direct contact op te nemen met Buckmaster. Helaas kreeg de teleurgestelde coureur geen contact en moest hij maandag via de pers het nieuws vernemen dat zijn lot al bezegeld was en Gino Rea zijn plaats heeft ingenomen binnen het team.</p> <p><br /> </p> <p>Morais heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen aangezien hij van mening is dat Buckmaster de overeenkomst niet zomaar eenzijdig en op deze manier kan be&euml;indigen.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Na de problemen met Wilairoth Ratthapark, de Thaise coureur die komend seizoen met zijn eigen Core Motorsport Thailand team en met materiaal van Ten Kate Racing Products actief zal zijn in het World Supersport kampioenschap nadat zijn belangrijkste sponsor Core Motorsport na afloop van het 2014 seizoen het contract had be&euml;indigd met Buckmaster, lijkt Morais het volgende slachtoffer van de steeds dubieuzer wordende praktijken van het Engelse Honda team.</p> <p><br /> </p> <p>Ondanks dat Morais er zich terdege van bewust is dat hij er tijdens de openingsronde van het World Supersport kampioenschap later deze maand in Australi&euml; niet bij zal zijn laat hij het vooralsnog niet bij zitten. Een trieste zaak waar zoals het nu lijkt de advocaten de lachende derde zullen worden.</p> <p><br /> </p> <p>Wat is een getekend contract nog waard in de huidige racerij? Sheridan Morais kan ons inmiddels het antwoord geven; niets dus als er morgen iemand op de garagedeur klopt met een paar euro&rsquo;s meer op zak.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>