De Italiaanse fabrikant Ducati zal geen motoren gaan leveren voor het Moto2 Kampioenschap. Livio Suppo is van mening dat dit met het huidige reglement geen zin heeft.
Ducati MotoGP project manager Livio Suppo maakt geen geheim van het feit dat de motorfietsen fabrikant uit Borgo Panigale nabij Bologna geen investeringen zal doen voor de nieuwe Moto2 klasse, de klasse die de huidige 250cc klasse zal vervangen.
"We hebben niet de geringste belangstelling voor deze categorie. Persoonlijk ben ik van mening dat een dit een categorie zou moeten worden waarin geen fabrieksteams zouden moeten meedoen," zei Suppo. "Als dat wel zou gebeuren is het al weer moeilijker om ook in de toekomst de kosten in de hand te houden, hoe je de regelgeving dan ook maakt. Ik denk dat we er naar moeten streven dat in de lagere categorieën maar een motorenfabrikant wordt toegelaten, dan zijn de kosten beheersbaar er word er niet door iedereen naar rekbare begrippen in het reglement gezocht. De ontwikkeling van steeds nieuwe zaken en het steeds veranderen van het reglement zorgt voor de hoge kosten. Als je meerdere fabrikanten toelaat zullen ze opzoek gaan naar de mazen in de regelgeving en deze benutten."
"Ook kan er dan makkelijker massaproductie ontstaan van motorblokken, omdat deze dan ook in nationale kampioenschappen kunnen worden gebruikt. De nationale kampioenschappen in Duitsland, Frankrijk, Engeland en andere landen zouden dan ook weer aansluiting kunnen vinden bij de Grand Prix en alle nationale bonden kunnen zorgen dat jonge talenten op de juiste leeftijd op deze machines zitten. In de autosport werkt dit ook al jaren, kijk bijvoorbeeld in de GP2. Maar helaas heeft de Grand Prix Commissie besloten om het anders te doen."