MotoGP: Hayden: Û÷We zaten er dichtbij maar dat telt nietÛª

64

Na in de drie vrije trainingen de snelste tijd te hebben genoteerd moest Nicky Hayden in de kwalificatie zijn huidige en toekomstige teamgenoot voor zich dulden.

Het was niet zo dat Nicky Hayden geen kans maakte op de pole want de Amerikaan vocht voor wat hij waard was maar kwam uiteindelijk net te kort. Desondanks heeft Hayden zich voor zijn laatste race voor Honda op de eerste startrij weten te kwalificeren maar hij had graag deze laatste kans op ene pole positie in 2008 willen verzilveren en ook Michelin hun laatste MotoGP pole willen geven.







"We zaten er dichtbij maar dat telt niet! We moeten ons niet uit het veld laten slaan want we staan wel op de eerste startrij. Het was duidelijk dat we graag op pole wilden staan, we waren het hele weekend snel, de motor werkt goed en het team heeft het geweldig gedaan toen het begon te spetteren en ze snel een machine met een kwalificatieband klaar maakten," vertelde Hayden, die op zijn pak en motor Honda bedankt voor negen onvergetelijke jaren.

"Het was een moeilijke sessie, vooral om van de kwalificatiebanden weer te moeten omschakelen naar racebanden. Met mijn voorlaatste kwalificatierun reed ik een 1’32 en ik wist dat het moeilijk zou worden om in de 31-ers te komen. Ik pushte hard, gaf echt alles, maar de motor bewoog gewoon te veel om hard te kunnen gaan. Het beste wat ik er uit kon halen was een 1’31.7. Ik heb echt gepusht, misschien had ik de band wel iets warmer moeten maken in de outlap. Het is altijd een compromis – soms word de band te heet en soms niet heet genoeg. Het lukte dus niet dé rondetijd te rijden dus ik ben wel een kleine beetje gefrustreerd want het zou cool zijn geweest als ik Michelin de pole voor hun laatste MotoGP race had kunnen geven. We hebben een goede motor en een goede afstelling dus we proberen er gewoon in de race voor te gaan. Ik heb niet al te veel ronden op racebanden kunnen rijden vanwege de regen. Ik heb er maar ene paar kunnen proberen dus we moeten nog even met Michelin gaan praten en elke seconde van de warm-up gebruiken om de informatie te vinden om een keuze voor de band te kunnen maken."