MotoGP: Uitweg voor tweetakt klassen buiten de GP?

92

Tijdens de TT van Assen werd bekend dat we met ingang van 2011 geen 250cc tweetakt klasse meer in actie zullen zien maar een 600cc viertakt (prototype) klasse en het lijkt voor de hand te liggen dat de 125cc klasse op den duur ook het veld zal moeten ruimen.

Ondanks de druk die op alle fabrieken word uitgeoefend om mee te werken aan de vervangende 600cc viertaktcategorie lijken vooral Aprilia en KTM – de fabrikanten die momenteel de meeste machines voor het kampioenschap bouwen – ook andere opties te willen bekijken.







Officieel wil niemand wat zeggen, maar de eerste geruchten komen uit Italië dat KTM in gesprek zou zijn met FGSports, de promotor van het WK Superbike, en de reactie uit dat kamp, uit de mond van directeur Paolo Flammini, is veelzeggend.

"Ons standpunt blijft hetzelfde zoals het altijd is geweest. Voor Dorna geldt dat zij geen categorieën met productie motoren in het leven mogen roepen en voor ons geld dat er niet met prototypes gereden mag worden," aldus Flammini die verder ging met een interessante uitspraak. "Als het niet om een wereldkampioenschap maar bijvoorbeeld een Europees kampioenschap gaat ziet dat er heel anders uit."