MotoGP: West alleen naar Duitsland

68

Anthony West zal komend weekend als enige Kawasaki rijder actief zijn op de Sachsenring nadat zoals bekend zijn teamgenoot John Hopkins als gevolg van blessures de komende twee wedstrijden aan de klant zal moeten blijven zitten. Het team heeft er voor gekozen om geen vervanger in te zetten.

Kawasaki competitie manager Michael Bartholemy liet het eerder deze week al doorschemeren dat de tweede Kawasaki waarschijnlijk niet gebruikt zou gaan worden. De manager van Chaz Davies had nog hoop dat zijn rijder opgeroepen zou worden maar daar heeft Kawasaki dus niet voor gekozen. Anthony West zal dit weekend namelijk de enige rijder in het groen zijn.







West begint vastberaden aan dit weekeinde om de teleurstelling weg te werken van het resultaat tijdens de Dutch TT, waar hij in de zevende ronde van de wedstrijd een mogelijke top 10 klassering vergooide door een valpartij.

De 26-jarige Australiër heeft in het verleden goede resultaten behaald op het 3.671 kilometer lange Sachsenring circuit, het afgelopen seizoen behaalde hij een achtste positie in de Duitse Grand Prix en dit was toen pas zijn derde wedstrijd op de Kawasaki Ninja ZX-RR, in zijn 250cc periode wist hij niet minder dan zes keer in de top zes te eindigen.

Deze ervaring is een groot pluspunt voor het ontegenzeggelijk lastige circuit met de vele moeilijke en ook krappe bochten waar weinig ruimte is voor inhaal acties. Verder verwacht het team dat de karakteristieken van de machine uitermate geschikt zullen zijn voor het circuit in voormalig Oost-Duitsland.

"Het circuit van de Sachsenring ligt mij wel, al moet ik zeggen dat het door het karakter van het circuit soms meer lijkt op een kart circuit," vertelde West. "De kwalificatie is uitermate belangrijk om een goede startpositie te verkrijgen juist omdat het inhalen zo moeilijk is. Ook zijn er niet echt punten op het circuit waar je iemand door hard te remmen kan passeren. Het rechte stuk is ook zo kort dat je amper van de slipstream van iemand anders gebruik kan maken hierdoor is het ook weer moeilijker om iemand puur op vermogen te passeren. Er zijn maar vier bochten naar rechts waardoor je ook hiermee voorzichtig moet zijn omdat de temperatuur aan die kant van band lager blijft en ook weer sneller afkoelt, maar het is denk ik wel een circuit dat past bij het karakter van onze motor de Ninja ZX-RR."