WSBK: 4-cilinders het sterkst tijdens eerste offici‘le test

64

Tijdens de eerste offici‘le volledige WK Superbike-test waren het de viercilinder-machines van Yamaha en Suzuki, die het veld aanvoerden bij het eerste bezoek van het WK Superbike aan de paddock van het Losail-circuit in Qatar. Van het Winston Ten Kate Team horen we net, dat Chris Vermeulen last heeft van de griep en vandaar dat hij maar 17 ronden gereden heeft. Voor de rest verloopt de test naar wens. Zodra er meer nieuws is, informeren we jullie.

Van JosŽ Luis Cardoso, die dit circuit vorig seizoen al een keer eerder bezocht tegelijk met de MotoGP-paddock, werd gezegd dat hij enig voordeel zou hebben vanwege zijn eerder opgedane kennis van het circuit. Over zijn snelheid viel niet te twijfelen, nadat hij de snelste tijd neerzette op de eerste dag van de tweedaagse testsessie. Cardoso was bijna een halve seconde sneller dan tweede man Troy Corser op de geheel nieuwe GSX-R1000.







Corser en zijn nieuwe teamgenoot bij Alstare Suzuki, Yukio Kagayama, maakten beide grote indruk door respectievelijk de tweede en derde tijd neer te zetten.

Wereldkampioen James Toseland zette de vierde tijd neer en was daarmee de hoogstgeplaatste Ducati-rijder tijdens de eerste testdag. Zijn Xerox Ducati teamgenoot, Regis Laconi, zette de negende tijd neer. Beide teamgenoten werden van elkaar gescheiden door een Ducati, een Honda, een Kawasaki en een Yamaha, die respectievelijk de vijfde tot en met de achtste plaats in beslag namen.

Top tien van de eerste testdag op Qatar:

1. JosŽ Luis Cardoso, D.F.X. Treme Yamaha YZF R1, 2Õ02.618
2. Troy Corser, Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K5, 2Õ03.044
3. Yukio Kagayama, Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K5, 2Õ03.309
4. James Toseland, Ducati Xerox 999F05, 2Õ03.347
5. Fonsi Nieto, Ducati SC Caracchi 999RS, 2Õ03.759
6. Karl Muggeridge, Winston Ten Kate Honda CBR 1000RR, 2Õ03.870
7. Chris Walker, PSG-1 Kawasaki Corse ZX10, 2Õ03.927
8. Sebastien Gimbert, Yamaha Motor France-Ipone YZF R1, 2Õ03.999
9. Regis Laconi, Ducati Xerox 999F05, 2Õ04.011
10. Ivan Alberola Silva, La Glisse Yamaha YZF R1, 2Õ04.077
11. Andrew Pitt – Yamaha – 2’04″176
12. Noriyuki Haga – Yamaha – 2’04″179
13. Mauro Sanchini – Kawasaki – 2’04″208
14. Norick Abe – Yamaha – 2’04″214
15. Gianluca Vizziello – Yamaha – 2’04″630
16. Pierfrancesco Chili – Honda – 2’04″720
17. Giovanni Bussei – Kawasaki – 2’04″720
18. Chris Vermeulen – Honda – 2’04″926
19. Lorenzo Lanzi – Ducati – 2’05″004 –
20. Alessio Velini – Ducati – 2’05″899
21. Steve Martin – Foggy Petronas – 2’05″984
22. Garry McCoy – Foggy Petronas – 2’06″015
23. Max Neukirchner – Honda – 2’06″164
24. Lucio Pedercini – Ducati – 2’06″199
25. Marco Borciani – Yamaha – 2’06″398
26. Miguel Praia – Yamaha – 2’06″813
27. Ivan Clementi – Kawsaki – 2’06″834
28. Ben Bostrom – Honda – 2’08″881
29. Talal Al Nuami – Yamaha – 2’16″175

Tijden World Supersport:

01. Sebastien Charpentier – Honda – 2’04″716
02. Michel Fabrizio – Honda – 2’05″962
03. Kevin Curtain – Yamaha – 2’06″397
04. Broc Parkes – Yamaha – 2’06″758
05. Gianluca Nannelli – Ducati – 2’06″960
06. Stephane Chambon – Honda – 2’07″348
07. Fabien Foret – Honda – 2’07″531
08. Katsuaki Fujiwara – Honda – 2’07″812
09. Cristophe Cogan – Suzuki – 2’08″147
10. Javier Fores – Suzuki – 2’08″717
11. Tatu Lausletho – Honda – 2’09″279
12. David Garcia – Kawasaki – 2’09″550
13. Jurgen van den Goorbergh – Ducati – 2’10″206
14. Pawal Szkopek – Honda – 2’10″206 – 30 giri
15. Tomas Miksovsky – Honda – 2’10″277 – 33 giri
16. Alessandro Antonello – Kawasaki – 2’10″289
17. Andrea Berta – Ducati – 2’12″912
18. Baiocco Matteo – Kawasaki – 2’14″601

Vertaling : Asse Klein, [email protected]
Bron tekst: crash.co.uk
Bron foto: www.worldsbk.com