WSBK: Fiorani over de aanpassingen die Honda heeft moeten doen

71

Over enkele dagen zal het Pata Honda World Superbike team weer in actie komen tijdens de eerste test van het nieuwe jaar. Racemanager Carlo Fiorani licht een tipje van de sluier op over de aanpassingen die Honda voor het aanstaande World Superbike seizoen heeft moeten doen vanwege de nieuwe technische reglementen.

Het nieuwe raceseizoen staat al weer bijna voor de deur, nog een kleine anderhalve maand en de Superbikes zullen op het Phillip Island circuit los gaan. Voor het zover is zal er nog wel het een en ander getest moeten worden. Over enkele dagen zal het Pata Honda team In Portim&atilde;o weer aan de slag gaan met wereldkampioenen Michael van der Mark en Sylvain Guintoli.<br /> <br /> Daar zullen de Nederlander en de Fransoos voor het eerst in de complete 2015 configuratie gaan rijden. De aanpassingen die Honda heeft moeten doen om aan het 2015 reglement te voldoen zijn volgens racemanager Carlo Fiorani niet al te drastisch geweest.<br /> <blockquote>&ldquo;Voor wat betreft de configuratie voor 2015 zijn de technische wijzigingen natuurlijk belangrijk maar we moeten vooral begrijpen op welk niveau we zitten. De motor was al min of meer geschikt voor dit seizoen, de aanpassingen die we hebben moeten doen waren dan ook niet zo drastisch,&rdquo; vertelde <strong>Fiorani</strong>. &ldquo;In Portim&atilde;o gaan we met een motorblok rijden zoals dat voor 2015 is voorgeschreven, dat zal als het goed is ook in de daaropvolgende tests zijn. De elektronica van 2014 mag in de eerste twee races nog gebruikt worden maar ik denk niet dat iemand dat zal doen, ik zie het voordeel daar ook niet van. Die van ons is er min of meer een uit 2014 maar die een stuk goedkoper is. We gebruiken bijvoorbeeld een sensor van een ander merk maar die wel hetzelfde kan.&rdquo;</blockquote>







Fiorani zal de komende tests ook de concurrentie goed in de gaten gaan houden want er zijn nog veel vraagtekens met betrekking tot de prestaties van de andere merken.<br /> <blockquote>&ldquo;Aprilia zat erg te pushen bij de eerdere tests, net als Kawasaki. Op papier zouden zij nu een stapje terug moeten zetten voor wat betreft vermogen maar in de praktijk zou het goed kunnen dat ze dat vermogen kunnen houden. Ik ben aan de ene kant optimistisch maar maak me tegelijk ook een beetje zorgen want ik denk dat het vermogen niet zo heel erg veel minder zal zijn. Ik denk ook dat Ducati competitief zal zijn, zij hebben een basis die al helemaal op het racen gericht is. Deze tests zullen hoe dan ook zeer interessant zijn.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>