WSBK: Saveko rijder Didier Van Keymeulen 19de in Engeland.

174

Op de F1 omloop te Silverstone is Didier Van Keymeulen er in geslaagd om zich weer een stapje te verbeteren. Tijdens de trainingen op vrijdag slaagde hij er in om met een tijd van 1Õ59.472 zich op de 20ste plaats te zetten op de voorlopige grid. Op zaterdag liet de Kawasaki het afweten van in de eerste ronde van de tweede kwalificatie. Hierdoor moest hij met de reserve motor de baan op. Deze stond echter niet hetzelfde afgesteld zodat zijn tijd verbeteren er niet meer in zat. Uiteindelijk word hij 26ste. tekst & foto: Luc Vervoort

Reaktie: Op vrijdag ging het zeer goed, het is de eerste keer dat ik zoveel vertrouwen kreeg in de motor. Ook de baan ligt mij goed en dat maakt dat ik hier zeer goed resultaat had. Op zaterdag ging het dan totaal mis in de eerste ronde, Het duurde dan nog vrij lang eer ik terug was in de Box voor ik terug met de reserve Kawasaki de baan op kon. Van de reserve motor is de setup, niet hetzelfde en was het hierdoor onmogelijk om mijn tijd nog te verbeteren.







1ste VD Goorbergh 1Õ56.096 Yamaha
2de S.Chambon 1Õ56.543 Suzuki
3de K Fujiwara 1Õ56.543 Suzuki
4de S Sanna 1Õ56.622 Yamaha
5de A Corradi 1Õ56.681 Yamaha
6de C. Vermeulen 1Õ56.719 Honda

14de Daemen (B) 1Õ57.475 Honda
26ste D. Vankeymeulen 1Õ59.472 Kawasaki

Wedstrijd

In de wedstrijd kan Onze Kawasaki rijder goed mee ven start gaan. Hij heeft vlot aansluiting en gaat mee in strijd om enkele plaatsen te kunnen goed makken. Maar na een viertal ronde vallen er twee rijders voor hem eg waardoor hij geen gebruik meer kan maken van het slipstraemen. Hierdoor komt hij eigelijk alleen te rijden en werk hij de wedstrijd zeer zorgvuldig af om uiteindelijk als 19de over de eindmeet te komen. Hiermede scoorde hij zijn beste resultaat binnen het wereldkampioenschap.

Didier; Het was een moeilijk weekeind, op vrijdag liep ik bijna in de wolken rond met mijn 20ste tijd. Op zaterdag kregen wij de vering niet meer verbeterd en heb ik dan problemen gehad met de motorblok zelf. Uiteindelijk zijn wij van start gegaan in de best mogelijke omstandigheden en in het begin kon ik goed mee. Maar door het wegvallen van een aantal rijders was het verschil te groot geworden om terug aansluiting te krijgen. De tweede helft moest ik zelfs oppassen om geen concentratieverlies te hebben omdat het zeer eentonig rijden was.