WSBK: Triumph levert de motoren voor de nieuwe ParkinGO Series

31

Een maand nadat Infront Motor Sports en ParkinGO, Oasi Handling Group, hun plannen bekend maakten voor een nieuwe  internationale raceklasse tijdens een aantal World Superbike evenementen zijn er meer details vrijgegeven.

Zo zal de nieuwe Europese competitie van start gaan met motoren van de Engelse motorenfabrikant Triumph en zullen er 24 rijders aan het vertrek komen in het bijprogramma van enkele Europese rondes van het World Superbike kampioenschap.







De ParkinGO Series zal officieel ondersteund worden door het historische Engelse motormerk, het merk wat momenteel al actief is in het World Supersport kampioenschap met o.a. de Australische coureur Garry McCoy. De ‘King of Slide’ die voor  BE1 Racing uitkomt wist het afgelopen seizoen al te verrassen met een eerste podiumplek sinds 40 jaar voor het Engelse merk en zal ook nauw betrokken zijn bij de ParkinGO European Series door gedurende het seizoen de rijders van technisch advies te voorzien en zijn ervaringen te delen.

“Ik denk dat de ParkinGO Series een briljant idee is en mogelijkheden biedt om deel te nemen voor iedereen die van de motorsport houdt. Ik heb al veel mensen gehoord die graag met ons mee willen doen, en deze mensen krijgen nu de kans om zelf om deel te nemen aan het Europees kampioenschap en plezier te maken  in hetzelfde weekend waar ook de topcoureurs hun races rijden.”

BE1 Racing enTop Ride zullen de competitie organiseren, gesponsord door de UEM, iets wat inhoudt dat de competitie als een Europees kampioenschap verreden kan worden. Het type  motor wat ingezet zal worden is de Triumph Street Triple 675 R en deze machines zullen door de organisatie voorzien worden van een complete racing kit.

Het kampioenschap zal verreden worden tijdens zeven ronden van het World Superbike kampioenschap te weten op 11/04 Valencia (Spanje); 25/04 Assen (Holland); 09/05 Monza (Italië); 27/06 Misano (Italië); 11/07 Brno (Tsjechië); 01/08 Donington (Engeland) en 05/09 Nurburgring (Duitsland). Het programma tijdens een raceweekend bevat twee officiële trainingsessies, een op vrijdag en een op zaterdag, en een race op zondagmiddag om 14.30 uur, vlak voor de tweede manche van het World Superbike kampioenschap.

Het inschrijfgeld voor de coureurs is inclusief de motor, een testdag, banden tijdens de racedagen en testdag en een set regenbanden. De organisatie zal zorg dragen voor het transport van de motoren, de techniek en de hospitality op de verschillende circuits.

In de paddock zal er een ruimte ingericht worden met een hospitality en de deelnemers zullen per twee rijders een box/garage van 4×4 meter ter beschikking krijgen met al het benodigde technische gereedschap.

Elke rijder mag een eigen monteur meenemen maar kan ook bij het inschrijven kiezen voor technische ondersteuning direct van de organisatie. De motoren zullen tussen de races door onderhouden worden door de organisatie en tijdens de wedstrijd weekenden zal er kundig personeel aanwezig zijn voor technische ondersteuning, de vering en eventueel benodigde reserve onderdelen.

Het kampioenschap is voor coureurs een geweldige kans om deel uit van het World Superbike kampioenschap. De ParkinGO Series is een kampioenschap waar rijders van alle leeftijden uit alle landen met een UEM licentie aan deel kunnen nemen, met dien verstande dat er maximaal zes rijders per land zullen worden toegelaten. Ook is er een mogelijk voor het inschrijven voor enkele races met een wildcard maar deze inschrijvingen dienen voor 1 maart binnen te zijn bij de organisatie.

De winnaar van de ParkinGO Series  krijgt de mogelijkheid aangeboden tijdens de afsluitende World Supersport race van het seizoen 2010 in Magny Cours met een wildcard aan de start te verschijnen op een Triumph Daytona 675 machine als teamgenoot van Garry McCoy

Het inschrijfgeld is inclusief een permanente pas voor de rijder en drie gastenpassen die toegang geven tot de paddock van het World Superbike kampioenschap. De kosten voor een seizoen rijden in de ParkinGO Series bedraagt € 27.000,– exclusief de verschuldigde belastingen indien de inschrijving voor 22 januari 2010 binnen is, latere inschrijvers betalen € 3000,– extra.

Geïnteresseerde coureurs kunnen voor meer informatie mailen naar: [email protected]