Colin Wright van het GSE-racingteam geeft aan dat er wel degelijk rekening moet worden gehouden met de DucatiÕs in het Britse Superbike Kampioenschap in 2005, na een teleurstellende test op het circuit van Guadix van het GSE-team met rijders Leon Haslam en James Haydon.

Tijdens de afgelopen test bleken de HondaÕs van het HM Plant Team behoorlijk sneller te zijn dan de DucatiÕs van GSE-racing, maar Wright twijfelt niet aan het potentieel van de Ducati. Op de bochtige circuits verwacht hij dat de tweecilinder DucatiÕs sterker zullen zijn, omdat ze meer vermogen hebben dan de viercilinder- machines bij een lager toerental. Op circuits als Silverstone en Oulton Park zullen de viercilinders waarschijnlijk in het voordeel zijn, terwijl op circuits als Knockhill, Mallory Park en Brands Hatch de DucatiÕs beslist sterker zullen zijn, zegt Wright.

Daarnaast is GSE-racing het enige Ducati-team in het Brits Superbike Kampioenschap komend seizoen en staat het team in direct contact met de Ducati-fabriek, wat volgens Wright ook een groot voordeel is.

Het seizoen zal moeten uitwijzen of de DucatiÕs de strijd inderdaad aan kunnen gaan met de viercilinder-machines van Suzuki, Honda, Yamaha en Kawasaki. Het belooft in ieder geval een zeer spannend seizoen te worden.

Vertaling en tekst: Asse Klein, asse@racesport.nl
Bron tekst: crash.co.uk

De Ducati van GSE-racing in de tijd van Neil Hodgson