DSB: Verslag Nederstaete Racing

78

De afgelopen 2 maanden is het hele team dag en nacht in touw geweest om de motoren en de opzet tot een geslaagde ÒondernemingÓ op te bouwen. Alle probleempjes die er bij een nieuw op te zetten team naar voren konden komen werden eigenlijk zonder veel hobbels genomen.

Kortom, er is ontzettend veel werk verzet, getraind in Barcelona en Valencia. Er zijn wijzigingen doorgevoerd in het veringpakket, waarna er wederom in Valencia en Assen getraind is. Er zijn dus niet alleen veel meters op de baan gemaakt, ook de nodige kilometers in Europa zijn er afgelegd om de trainingen af te lopen en alles kloppend te krijgen.







We hebben van iedereen die het team steunt, als sponsor of als vrijwilliger, zoveel medewerking gekregen, zonder dat er een onvertogen woord viel, dat het wel een succes moest gaan worden.

De eerste wedstrijd op Assen, ging als gevolg van de koude niet door, aangezien het asfalt niet op tijd gelegd kon worden. Dit gaf onze enige extra speling in de voorbereidingen.

Het Paasweekend stond voor het team in het teken van de eerste wedstrijden, die verreden werden op de Nurburgring in de Eifel in Duitsland.

Zaterdag 15 april vertrok de hele karavaan naar Duitsland, waar wij in de loop van de middag arriveerden. Nadat wij ons in Pitbox nummer 32 hadden geˆønstalleerd, konden we de motorfietsen op de puntjes zetten, voor de eerste training op zondag. Het weer was koud en guur, met veel regen en de vooruitzichten voor de zondag waren niet bemoedigend.

De zondag begon nat en de trainingen werden gedomineerd door veel valpartijen, aangezien er autoÕs in de baan waren geweest op de zaterdag, die erg veel rubber en olie achtergelaten hadden. Ons team bleef echter gespaard en dit leverde ons een 7de startplaats voor Paul op een en 21ste startplaats voor Rafael. Õs Avonds werd er gezamenlijk gegeten, de teamgeest is prima!!

Ook op de maandag begon het nat en droogde de baan langzaam op als gevolg van de kou. Zodra de baan droog was, viel er een bui, zodat we weer van voren af aan konden beginnen. Er werden dus veel wielen gewisseld. Er werden 2 races gereden. 1 Ôs morgens en 1 Õs middags. De ochtendrace begon voor zowel Paul als Rafael goed en er werden direct bij de start al enkele plaatsen gewonnen. Ook nu waren er valpartijen en werden Rafael en Paul gespaard. De opmars van beide heren, was strategisch en formidabel. Dit resulteerde in punten voor de eerste race. Paul werd 2de en Rafael werd 11de. De stemming in het team was oppermachtig. Hier hebben we al die tijd naartoe gewerkt en dit geeft voer voor de toekomst.

Voor de 2de race , was de baan praktisch geheel droog, maar op het moment van de opwarmronde, begon het te regenen. Zowel Paul als Rafael stonden op dat moment nog op volle regenbanden, waardoor er een voordeel was. De start verliep wederom prima en ze kwamen de eerste bocht weer goed door.

De opmars begon weer. Paul zat er direct goed bij in de kop en het was een zinderende wedstrijd. Rafael ging heel goed maar kwam helaas ten val op het spekgladde gedeelte aan het einde van het rechte eind. Gelukkig was het een crash zonder veel gevolgen voor Rafael en kan de motor snel weer opgebouwd worden

Paul was zwaar in gevecht voor de eerste plaats en kwam daar in de laatste ronde ook terecht. Het natte spoor, was echter alweer opgedroogd en dit vergt veel van de regenbanden. Op het laatste moment werd Paul nog voorbij gereden en eindigde wederom op een prachtige tweede plaats.

De Nurburgring heeft ons gebracht wat we ervan verwacht hadden en we hebben er heel veel geleerd.

Zondag 23 april zal voor ons een belangrijke trainingsdag zijn, waar we de afstelling zullen verfijnen, zodat we de volgende race op Hengelo op 21 mei goed voorbereid aan de start zullen verschijnen.

Een team bestaat uit een grote familie en de teamgeest moet goed zijn. Dit alles is bij ons aanwezig en dat geeft een goed gevoel. Ik wil graag iedereen die ons de afgelopen periode gesteund en geholpen heeft nogmaals heel hartelijk bedanken.