Laatste testdag Hoegee Suzuki Racing Jerez

101

Vandaag (donderdag) hebben we de tweede en de laatste testdag voltooid op het circuit van Jerez. Hoegee Suzuki Racing heeft besloten om alleen vandaag nog te rijden en morgen te vertrekken naar Nederland.

Het team heeft alles kunnen testen betreffende de nieuwe Suzukiƕs en zullen in Nederland alle gegevens evalueren en uit deze gegevens de motoren te verbeteren. Het team kijkt tevreden terug op de testen in Almeria en Jerez en uit deze eerste testen kunnen we de conclusie trekken dat we met de nieuwe Suzuki GSX-R600 een goede basis hebben. Over drie weken zal Hoegee Suzuki Racing kunnen zien waar ze staan in het WK Supersport in Qatar.







Barry Veneman:

ƒVanochtend startte ik de dag door op het monster van van Steenbergen te rijden. Wederom is de dikke 1000 erg spectaculair en snel! Het rijden op mijn eigen fiets gaat steeds beter. Ik kom nu sneller in mijn ritme maar mis nog wat scherpte. Hier op Jerez is het erg druk op de baan waardoor je eigenlijk meer let op andere rijders dan dat je kan concentreren op het rijden. Ik heb nog een sessie samen met Kai gereden en duidelijk is dat we allebei een andere rijstijl hebben. Hierdoor kunnen we veel van elkaar leren door elkaars sterke punten over te nemen. Ben erg te speken over de nieuwe Suzuki en ben dan ook benieuwd hoe we erbij staan in het WK Supersport. Dus wat mij betreft: Volgas naar Qatar!Ɠ

Kai BĀærre Andersen:

ƒIk heb veel gereden vandaag en geprobeerd een paar keer een vrije ronde te rijden. Dit valt echter niet mee met zoveel straatrijders op de baan. Desondanks heb ik absoluut een heel goed gevoel met deze motor. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik denk dat we dit jaar een zeer competitieve fiets hebben. Ik heb deze week ook echt samen met het team gewerkt en ik voel me daar zeer prettig bij. De monteurs zijn uitstekend en de sfeer is erg goed. Ik ben ook zeer blij met Marc Hoegee en hoe we samenwerken. Het voordeel is dat hij zelf de motoren tuned zodat Marc onze bevindingen kan meenemen in de tuning van de motoren. Vandaag heb ik een sessie met Barry gereden zodat we elkaars rijstijl konden bestuderen. Mijn rijstijl is anders dan die van Barry waardoor we van elkaar kunnen leren. Nu is het wachten op de eerste wedstrijd in Qatar. Het is jammer daar nu al niet naar toe kunnen!Ɠ

Jarno van der Marel:

ƒGisteren had ik niet veel grip achter. Gelukkig hebben we dit vandaag kunnen oplossen en hebben we de setup van de motor veranderd. Dit was een stuk beter dan gisteren en ik kon hiermee goede rondetijden mee rijden. Naarmate de dag vorderde kon ik steeds beter in mijn ritme wat je kon terug vinden in mijn rondetijden. In de laatste sessie heb ik nog op de motoren van Kai en Barry gereden. Deze fietsen hebben zoveel koppel en vermogen dat ik hieraan echt even aan moest wennen! Ik kan dan ook niet wachten totdat mijn motor ook is geprepareerd voor het ONK Supersport. Binnenkort gaan we weer trainen en zal ik dit doen op de getunede versie van Suzuki GSX-R600. Maar eerst ben ik zeer benieuwd wat Barry en Kai doen tijdens hun eerste wedstrijd in Qatar.Ɠ

Ron van Steenbergen:

ƒVanmorgen heeft eerst Barry op mijn motor gereden en besloten we hiernaar toch nog een andere setting te proberen met onder andere een zwaardere achterveer. Dit maakte de 1000 toch een stukje stabieler en heb ik met deze setting vandaag verder gereden. Ik kon hierdoor mijn rondetijden verbeteren ondanks de drukte op de baan. Ik kwam vandaag ook eerder in mijn ritme dan gisteren en merk nog wel dat ik beter kan door meer te rijden. Dit zullen we nog zeker gaan doen voor de eerste wedstrijd op 2 april. Wat ik gisteren ook al aangaf ben ik erg te spreken over de nieuwe GSX-R1000 en het team. Het is erg prettig werken met de monteurs en Marc Hoegee. Ook ik ben erg benieuwd wat de jongens doen tijdens de eerste wedstrijd in Qatar.Ɠ

Hoegee Suzuki Racing zal morgen afreizen naar Nederland en zullen de komende week gebruiken om de nieuwe Suzukiƕs perfect te prepareren voor de eerste wedstrijd in Qatar welke zal verreden worden op 25 februari.

Bron: Hoegee Suzuki Racing
Bewerking: RenĀŽ van der Does ([email protected])