Teams: Pepijn achtervolgt door pechduivel in Hockenheim

104

Het voorlaatste IDM-raceweekend werd er ŽŽn om snel te vergeten. De Wet van Murphy was in Hockenheim absoluut van toepassing op Racingteam Bijsterbosch.

Van de drie vrije trainingen alleen de laatste goed kunnen benutten. Door een miezerregen had het &rsquo;s morgens geen zin om er uit te gaan. De tweede sessie wel een paar rondjes gedraaid, maar het was te nat voor een droogweerband en te droog voor een regenband. &rsquo;s Middags klaarde het op en kon er weer vol gas gegeven worden. Al met al helaas te weinig tijd om de motor helemaal goed af te stellen voor de kwalificaties. Maar de 8e tijd bood wel het nodige perspectief voor een goede positie op de grid.<br /> <br /> <br /> <strong>Zaterdag: kwalificaties en race 1</strong><br /> De techniek is vanzelfsprekend een wezenlijk onderdeel van de motorsport. Die liet ons zaterdag in de steek. Elektronische problemen speelden Pepijn behoorlijk parten in de kwalificaties. In de eerste sessie kwam Pepijn nog tot de 9e tijd, maar in de middagsessie hield de motor er plotseling mee op. Hierdoor kon hij maar een paar minuten rijden en kwam hij niet verder dan de 13e kwalificatietijd. En dan word je ook nog eens, conform reglement, vier plaatsen terug gezet. We waren namelijk in de eerste kwalificatie vergeten de verplichte bandensticker te plakken. Dit betekende vertrekken vanaf de 17e plaats.&nbsp; <p>Gelukkig was de start weer als vanouds; Pepijn kwam als 10e uit de eerste ronde; een mooie opsteker. Dat wordt automatisch een 9e plaats als Jan Buhn in de tweede ronde onderuit gaat bij het uitkomen van de Sachskurve. De kopgroep trekt direct een gaatje, daarna volgt een grotere groep. Als Leon Bovee hem voorbij komt probeert Pepijn aan te pikken om het gat naar deze groep dicht te rijden. Achter hem proberen Marco Antweiler en Daniel Puffe aan te sluiten. Tot een mooie strijd komt het echter niet. De pechduivel heeft het vandaag namelijk echt op ons voorzien. In de 12e ronde verliest Pepijn een deel van het schakelpedaal en kan niet meer schakelen. Haalt nog wel de pits, maar met nog maar een paar ronden te gaan heeft reparatie geen zin meer. Race 1 is over en uit.</p>







<div><strong>Zondag: race 2</strong><br /> Met goede moed en onder een stralende nazomerzon kijken we uit naar de tweede race. Dit keer lukt het niet om veel plaatsen goed te maken. De start is wel goed, maar er is nog al wat contact in de eerste bochten. Vanaf de 15e positie moet Pepijn zich verder naar voren zien te werken. Na vijf ronden is hij aangekomen op de 12e positie. Hier zal hij een tijd lang bivakkeren, want het groepje voor hem, met o.a. Marvin Fritz en Leon Bovee, rijdt ongeveer dezelfde rondetijden. Net op het moment dat het gat iets kleiner wordt, komt &lsquo;ie toch weer op bezoek: de pechduivel. De motor loopt niet goed meer en Pepijn hoort een ratelend geluid. Er zit niets anders op dan &lsquo;m aan de kant te zetten. &nbsp;Om met de woorden van Racesport-verslaggever Tiny Kolsters te spreken: &nbsp;&ldquo;Een bagger weekend voor Pepijn Bijsterbosch in Hockenheim.&rdquo;<br /> <br /> <br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div><strong>Pepijn:</strong> &ldquo;Dit weekend zonder punten naar huis en dus maar snel vergeten. De motor weer in orde maken en dan over drie weken op de Lausitzring tijdens het finaleweekend nog maar eens flink knallen.&rdquo;</div> </blockquote> <div><br /> </div>