Events: Succesvolle samenwerking tijdens MSF – MC Assen Speed Challenge

58

De inmiddels traditionele Speed Challenge in juni van de Motorclub Assen en Omstreken kende op 15 en 16 juni een volledig Duits programma.

Samen met MSF Sauerland waren diverse Duitse klassen naar het TT Circuit gehaald. De meesten reden voor het eerst op Assen. In Duitsland kent men veel merkencups die garant staan voor volle groepen en close racing. Klassen met meer dan 40 rijders zijn meer regel dan uitzondering.&nbsp;<br /> <br /> Op beide dagen waren er wedstrijden te zien van de Triumph Street Triple Cup, Suzuki GSX-R Cup, MZ Cup en de Continental Superduke Battle. Deze klassen reden allemaal een dubbele race.&nbsp; <p>&nbsp; </p> <p>In de Triumph Street Triple Cup was het de Zwitser Harry Eigenheer die beide wedstrijden op zijn naam wist te schrijven. In deze klasse reed ook voormalig GP-rijder Arne Tode mee. Hij reed in 2010 in de Moto 2 klasse op een Suter. De Duitser Dirk Schnieders schreef heat 1 van de Suzuki GSX-R Cup op zijn naam. Zijn landgenoot Danny M&auml;rtz bleef hem nipt voor in heat 2. De Duitser Knut Strau&szlig; wist op de &eacute;&eacute;ncilinder 660cc MZ Skorpion heat 1 en 2 te winnen.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> In de Continental Super Duke Battle, die inmiddels voor de 7e keer op Assen reed en waarmee de band met MSF Sauerland is ontstaan, was het de Duitser Christoph Bursig die heat 1 en 2 wist te winnen. In beide heats waren Hendrik Ladiges en de Duitse KTM dealer Konrad Schittko resp. 2 en 3.</p> <p> </p> <div><br /> </div>







De afsluiter op zondag was de Deutscher Langstrecken Cup. Maar liefst 40 teams verschenen, verdeeld over 4 klassen, aan de start voor een 500km endurance race welke begon met de spectaculaire Le Mans start. Het startveld reikte vanwege het aantal deelnemers tot aan de GT-bocht. Al in de kwalificatietraining werden snelle tijden gereden door Team MSF Sauerland. Zij wisten met een tijd van 1:45:144 de pole te veroveren. Na de start werden de tijden direct nog wat aangescherpt. Na de eerste twee uur was het team MSF Sauerland die nog steeds aan de leiding ging met tijden tussen de 1:44 en 1:45. Na drie uur zakten ze terug naar plaats 5. Het was nu Team MSD Steeldesign.de die de leiding nam in Klasse 1. Na 111 ronden ging zij dan ook als eerste over de finish. In klasse 2, 3 en 4 waren het resp. Die Gixxer Schlampen, Shell Advance Racing Team en Frostbeulen Racing die de overwinning in hun klasse wisten te pakken.<br /> <br /> De Motorclub Assen en Omstreken en MSF Sauerland kijken terug op een zeer geslaagd en bovenal gezellig raceweekend. Ondanks dat het publiek wat te wensen overliet, onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen, zijn er nu al plannen voor 2014. De beide clubs willen de banden nog nauwer gaan aanhalen. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <p> </p> <p> </p> <div><br /> </div> <div><br /> </div> <iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FOVERIG%2FEvenementen%2Fsuccesvolle-samenwerking-tijdens-msf-mc-assen-speed-challenge%2Ftabid%2F153%2FiNews_ID%2F32484%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;font&amp;colorscheme=light&amp;action=like&amp;height=80&amp;appId=113101315456026" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>