No Budget Cup: the Real Thing

52

Motorsportschool Zolder en Motorrijder Magazine organiseren al vijf jaar in BelgiĀ‘ de No Budget Cup. Een eenvoudige formule van Endurance-racen die, door het gebruik van net iets oudere motoren en gewone sportieve straatbanden, redelijk goed betaalbaar is.

De No Budget Cup is een formule die super goed werkt in Belgi&euml;. Zo waren er in 2011 niet minder dan 92 teams die zich hadden ingeschreven voor het No Budget Cup kampioenschap.<br /> <br /> Geen stress, veel fun en vooral heel veel tracktime voor relatief weinig geld zijn d&eacute; sleutels van dit succes. Het is een formule die alleen gebracht kan worden door een organisatie die heel kort bij de rijders staat. De No Budget Cup is dan ook door motorrijders voor motorrijders. En om deze formule ook over te brengen naar Nederland kwamen we automatisch uit bij Peter van de Motorsportschool Holland en bij Hennie Lentink van CRT. Samen met deze twee geroutineerde organisatoren gaan we deze&nbsp; succesformule ook naar Nederland brengen.<br /> <br /> De No Budget Cup is een volledig onafhankelijk kampioenschap. De teams bestaan uit minimum twee en maximum drie coureurs die de wedstrijd rijden op dezelfde motor. De No Budget Cup staat enkel open voor motoren (blok en frame) van 1990 tot 2002 en coureurs die de laatste 20 jaar geen internationale licentie hebben gehad. In 2012 zullen geen coureurs toegelaten worden die in 2011 deelgenomen hebben aan een volledig seizoen BMEC / BK / ONK of dit in 2012 van plan zijn. Er wordt verplicht met &eacute;&eacute;n type Bridgestone banden gereden. Gebruik Bridgestone regenbanden zijn toegestaan.<br /> <br /> De &ldquo;enige echte&rdquo; No Budget Cup is goedkoper dan welke organisatie dan ook. Zelfs de huur van de pitboxen en transponder zijn inbegrepen bij het inschrijfgeld, dus geen bijkomende kosten. Banden worden geleverd door Bridgestone voor een prijs lager dan van welk bandenmerk dan ook. Op de website www.budgetcup.be worden alle klassementen bij gehouden. Het seizoen eindigt met een spetterend kampioensfeest. <br /> <br /> Er wordt voor de No Budget Cup een verdeling gemaakt in vijf klassen: <br /> <br /> <ul> <li><strong>Klasse 600:</strong> toegankelijk voor viercilinders tot 600cc en tweecilinders tot 905cc</li> <li><strong>Klasse 600+:</strong> tweecilinders met meer dan 905cc, viercilinders met meer dan 600cc tot 920cc en driecilinders tot 960cc</li> <li><strong>Klasse Megabike:</strong> viercilinders met meer dan 920cc&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </li> <li><strong>Klasse Naked Bike 600:</strong> toegankelijk voor viercilinders tot 600cc en tweecilinders tot 905cc&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </li> <li><strong>Klasse Naked Bike 600+:</strong> tweecilinders met meer dan 905cc, viercilinders met meer dan 600cc en driecilinders tot 1000cc</li> </ul>







De kalender van 2012 en het inschrijfgeld zijn bekend, dit betekent dat je vanaf NU kan inschrijven via www.nobudgetcup.be &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <br /> <blockquote>Vrije trainingsdag: woensdag 21 maart Zolder :&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &euro; 90,00<br /> Kwalifikatietraining 1 uur – race 3 uur Zolder 24 en 25 maart:&nbsp; &euro; 480,00 <br /> Kwalifikatietraining 1 uur – race 3 uur Zolder vrijdag 25 mei:&nbsp;&nbsp;&nbsp; &euro; 420,00<br /> Kwalifikatietraining 1 uur – race 2&frac12; uur Zolder 16 en 23 juli:&nbsp;&nbsp;&nbsp; &euro; 420,00<br /> Kwalifikatietraining 1&frac12; uur – race 2 uur Assen 15 en 16 aug.:&nbsp;&nbsp; &euro; 560,00<br /> 8 uur Race op Zolder oktober 2012&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &euro; 650,00<br /> </blockquote>Als je inschrijft voor een volledig seizoen geniet je wel van 320 euro korting ten opzichte van wie alle races afzonderlijk betaalt. LET OP: Je team is pas ingeschreven en zeker van een plaats op de startgrid wanneer je effectief betaald hebt! <br /> <strong><br /> Nieuw voor 2012: Naked Bike klasse 600 en 600+</strong><br /> Uiteraard willen we dat de No Budget Cup de instap-raceklasse bij uitstek blijft en daarom introduceren we volgend seizoen een apart klassement voor &ldquo;naked bikes&rdquo; en dit zowel in de 600 als 600+ klasse! De vuistregel is daarbij dat de motor als naked bike uit de fabriek moet gerold zijn (dus geen R6 of R1 zonder kuip) en dat er een eendelig stuur op moet staan dat bovenop de kroonplaat is gemonteerd, &oacute;&oacute;k indien er standaard clip-ons zijn gemonteerd. Het technisch reglement is verder zo goed als hetzelfde als voor de gekuipte motoren en staat op de website www.budgetcup.be&nbsp; onder de knop &lsquo;Reglement&rsquo; in de rechterbalk van de Homepage. Team Motorrijder geeft zelf het goede voorbeeld en neemt deel met een Triumph Speed Triple.<br /> <br /> <p> Klik <a target="_blank" href="http://www.nobudgetcup.be/downloads/Naked_Bikes.pdf">HIER</a> om de PDF met toegelaten motoren te downloaden.</p> <p>&nbsp;</p> <p> </p> <iframe frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency="true" style="border:medium none; border-image: initial; overflow-x: hidden; overflow-y: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FOVERIG%2FAlgemeen%2F-no-budget-cup-real-thing-%2Ftabid%2F156%2FiNews_ID%2F28717%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;action=like&amp;colorscheme=light&amp;font&amp;height=80"></iframe>